Denna utbildning lyfter fram centrala frågor för att lyckas inom affärs- och marknadsutveckling. Utbildningen varvar teoretiska genomgångar, med diskussioner och väl tilltagen andel övningar.
Utbildningen vänder sig till alla som jobbar med eller kommer att jobba med strategisk planering och utveckling av företagets affärer, erbjudande och marknad.
Några huvudämnen som vi tar upp i utbildningen är:
I det här avsnittet jobbar vi med strukturer och verktyg för att skapa handlingskraftiga planer för att skapa ökad konkurrenskraft och öka etablering på marknaden. Exempel på verktyg är Business Model Canvas.
I det här avsnittet jobbar vi med att förstå vårt erbjudande, hur det kan utvecklas och på vilket sätt det löser kundens behov? Har vi rätt produktmix, paketering samt behöver vi samarbetspartners? Vi genomlyser hela processen som har med att utveckla ett marknadsanpassat erbjudande. Vad man kan tänka på och vilka fallgropar finns.
I det här avsnittet tittar vi på hela processen för att nå ut på en marknad med vårt erbjudande. Allt från målgrupper, segmentering, upplevelsebaserad prissättning, hur man sänker köptröskeln, profilering, konkurrensfaktorer, kundnytta.
Efter den här tvådagarsutbildningen kan man välja till fler moduler. Exempel på detta är:
Tekniker och strategier för att utveckla redan befintliga kunder.
Försäljningstekniker och säljplanering för komplex försäljning.
Låter detta som en kurs för dig? Anmäl dig redan idag!
Är du fortfarande osäker, hör av dig så tar vi en diskussion.