Strategisk Marknadsföring 24-25/3

I januari genomför vi kursen Strategisk Marknadsföring. Passa på att stärka företagets affärer!

Positionen som marknads- och kommunikationsansvarig kräver i många branscher ett stort ansvar då vi ska vara dörröppnare för säljkåren och lyssna in och förstå avdelningar som utveckling och tillverkning. För att kunna leverera rätt måste vi ha strategiska verktyg att jobba med som ger oss en relevant plattform att utgå från. Detta går vi igenom i vår utbildning Strategisk marknadsföring.

Målgrupp

För dig som vill utveckla företagets marknadsplan till att bli ett strategiskt verktyg för att stärka företagets varumärke, skapa kundlojalitet samt etablera en stark plattform för säljarna att kunna göra bättre affärer.

Kursinnehåll Strategisk Marknadsföring

  • Marknadsplanens fördelar
  • Teoretisk genomgång av en marknadsplan och introduktion av verktyg.
  • Praktiskt arbete med verktyg i workshops
    • Målgruppssegmentering och persona
    • Identifiera mål – smarta mål
    • Konkurrensanalys och Positionering - SWOT-analys
    • Resan till ett köp (Customer decision journey) och köpfaktorer
    • Aktivitets- och tidplan
    • Hur väljer jag mina mediekanaler för mina kommunikationsbudskap
    • Ha allt på plats när jag lanserar produkt/kampanj/aktivitet

Mål

Utbildningens mål är att deltagarna ska får verktyg för att kunna jobba med marknadsföring och kommunikation på en affärsstrategisk nivå.

Upplägg

Vi genomför utbildningen under 2 dagar som lärarledd. Utbildningen är praktisk och bygger på en inledande teoretisk del men med fokus på praktiska övningar i grupp. Materialet som följs i utbildningen blir ett bra uppslagsverk i dina kommande uppdrag och i din vardag.

Kontakta Lisa för mer information och anmälan, lisa.akergren@popu.se, 0735-45 01 38